cisza cisza
402
BLOG

NIEZALEŻNY, nadal NIEZALEŻNY, całkowicie NIEZALEŻNY…

cisza cisza Społeczeństwo Obserwuj notkę 13

Moje wieczorne refleksje o niezależności ...

I. NIEZALEŻNOŚĆ
NIEZALEŻNOŚĆ, demokracja to współcześnie słowa-wytrychy, które utraciwszy swe pierwotne znaczenia stanowią jedynie obronny lub częściej ofensywny szyld mający ukryć deficyt lub celowy brak tych przymiotów. O demokracji najczęściej gadają ci, którzy ją niszczą i mają ją gdzieś...

NIEZALEŻNOŚĆ zaś głoszą i do niej się odnoszą najczęściej ci, których ograniczenia życiowe,  finansowe lub ideologiczne uwiązały na amen a postępująca powoli zależność stała się miła i wygodna. Nie widzą już lub nie chcą widzieć różnic między nimi.

NIEZALEŻNY to ktoś niepodporządkowany innemu, komuś lub czemuś, decydujący o sobie…to niebędący przez kogoś wyznaczony lub przez coś zdeterminowany. To ktoś wygłaszający bezstronne opinie, niekierujący się interesem żadnej grupy społecznej i nienależący do żadnej  partii, koterii, stronnictwa…

Czy dziś istnieje jeszcze ktoś  NIEZALEŻNY ? Czy istnieje jakiś NIEZALEŻNY prywatny podmiot ?

W pełni niezależny NIE istnieje, bo istnieć nie może...

Istnieją jeszcze Bogu dzięki, osoby, podmioty, wspólnoty, kraje walczące z determinacją o choćby częściową niezależność w granicach możliwości prawnych, chętnie korzystające z obszarów wolności nie zagarniętej jeszcze przez korporacje, banksterów etc. Aby utrzymać wywalczoną namiastką suwerenności, NIE wiążą się bez przymusu z kimś zagrażającym cennej i kruchej wolności. Tak podpowiada prosta logika...

II. ZMIANY na Salonie24

Od wczoraj zwątpiłam ...dlaczego nowe, "proponowane" nam rozwiązanie dotyczące wejścia by komentować, polegajace na tym, że trzeba „polubić” skompromitowanego Facebooka i logować się na tym cenzorskim bagnie nazywane jest przez pomysłodawców drogą do utrzymania NIEZALEŻNOŚCI portalu?

Właściciele każdej spółki akcyjnej, portalu etc. mają prawo do zmian, nawet wielce ryzykownych i mocno krytykowanych przez zainteresowanych ale wiążąc się z żarłocznym gigantem niech nie nazywają tego przedsięwzięcia NIEZALEŻNYM.

Dlaczego do tego doszło? Nie wiemy do końca a prawdy, co podejrzewam nie poznamy. Ponoć to jest kombinacja nie dla zysku, no profit… jedynie celem usprawnienia itp.itp.

Jestem blogerką, jakich wiele… niezbyt popularną.

Jestem osobą nie wchodzącą w ostre spory i kłótnie blogerskie, przepychanki partyjne etc. ale dla wielu, mam taką nadzieję, czytelną i jednoznaczną. Starałam się poprzez treści moich notek i komentarzy wrzucać na Salon24 okruchy dobra i wiary… stałam też od lat niezmiennie po stronie odważnych blogerów szukających prawdy o 10.04.2010, ujawniających kłamstwa i obłudę, co sobie bardzo cenię.

Sama zaś czytając i komentując notki kilku wspaniałych blogerów Salonu24, więcej zyskiwałam niż byłam zdolna dawać mimo starań. Martwią mnie więc zapowiedzi odejścia wielu z nich z powodu konieczności logowania przez FB. Rozumiem, że to dla wielu i dla mnie też, poważna bariera, ustawiona znienacka, bez tzw. konsultacji i bez logicznego uzasadnienia.

I tak wracam do często powtarzanego przez właścicieli Salonu24 słowa klucza: NIEZALEŻNOŚĆ  Salonu24.

Jak się ma owa niezależność do mariażu z FB?

Pytam retorycznie...

 

 

PS.o niezależności Salonu24 czytam u zródeł:

Przejrzysty, kolorowy, szybki,  przyjazny dla użytkownika – taki będzie nowy Salon24.pl. Zmieni się jego szata, ale nadal będzie tym samym niezależnym serwisem blogowym, jakim jest od 10 lat...

http://bognajanke.salon24.pl/742610,wkrotce-nowy-salon24-pl

 

Salon24. Niezależność – jak ją utrzymać?/..../Proszę Was o refleksję: jak przetrwać będąc całkowicie niezależnym w świecie gigantów i coraz większej zależności? Salon24  chce pozostać niezależnym serwisem  –  to jest nasz główny cel.

http://jankepost.salon24.pl/742666,salon24-niezaleznosc-jak-ja-utrzymac

(podkreślenia moje na użytek notki)

cisza
O mnie cisza

staram się ... ministat liczniki.org

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo